Financieel Woordenboek
Alle termen worden hier uitgelegd. De termen zijn opgedeeld per rubriek:
- Beleggen
- Hypotheken |
|
|
Consumentenbond: “BKR-code na twee jaar schrappen” |
 |
|
Ga naar Comfort Leningen voor een betrouwbare lening mét lage rente. Let op! Geld lenen kost geld
Lees meer |
|
|
Bij MoneYou kun je online een vrijblijvende offerte aanvragen.Let op! Geld lenen kost geld.
Lees meer |
|
|
Standaard lage rente, u weet precies wat uw lening kost. Boetevrij en flexibel aflossen.
Lees meer |
|
|
| Auteur: Annette Zeelenberg |
Donderdag 1 juni 2006 |
Mensen die meer dan twee jaar geleden een krediet hebben beëindigd, moeten niet meer in systeem van het Bureau Krediet Registratie (BKR) teruggevonden kunnen worden. Dat vindt de Consumentenbond. Nu staan mensen nog vijf jaar nadat ze hun lening hebben afgelost, in de registers bij het BKR.
Een BKR-registratie kan soms tot problemen leiden bij het afsluiten van een krediet of hypotheek. Zelf als een lening al jaren geleden is afgelost. De zogenaamde H codering – die aangeeft dat het krediet is beëindigd – blijft namelijk vijf jaar lang bestaan. Geldverstrekkers die de gegevens opvragen, kunnen op basis daarvan besluiten geen of minder krediet te verstrekken.
De Consumentenbond vindt een termijn van vijf jaar onevenredig lang. En wil daarom dat de notering wordt geschrapt twee jaar nadat het krediet is afgelost of een betalingsachterstand is ingelopen. De Bond zal daar bij het BKR op gaan aandringen. “Een registratiesysteem moet vooral een signaalfunctie hebben en niet worden gebruikt om mensen te verstoten die door commerciële bedrijven onbetrouwbaar worden gevonden”, aldus de bond.
Voor schut
Daarnaast zouden de tien miljoen mensen die bij het BKR geregistreerd staan, jaarlijks een gratis overzicht moeten krijgen. “Nu komt het voor dat mensen geen weet hebben van een registratie en onnodig voor schut staan als ze bijvoorbeeld een lening willen afsluiten voor een huis of een auto”. Een overzicht van de eigen gegevens kan er volgens de bond ook voor zorgen dat geregistreerden bij fouten aan de bel kunnen trekken. “Zo komen ze niet voor verrassingen te staan”.
Voorlichting
Ook wil de bond dat er betere voorlichting komt over de gevolgen van een codering bij het BKR. Onlangs werd nog bekend dat ook huur- en energieschulden opgenomen worden in het BKR systeem. “Dan wordt betere voorlichting aan consumenten over de gevolgen van een codering bij het BKR nog harder nodig”, meent de bond.
Reacties:
| Datum: |
24-6-2006 20:46:34 |
| Naam: |
j carolina |
| Bericht: |
ben helemaal met u eens ik moet nu ook een aantal jaren nog wachten om een huis te kunnen kopen.toen de tijd had ik geen baan en nu heb ik een vaste baan zijn mijn problemen opghelost moet ik nog 5 jaar wachten. |
| Datum: |
6-7-2006 14:07:30 |
| Naam: |
karin |
| Bericht: |
nou daar zou ik heel blij mee wezen...en nog meer mensen denk ik...ik kan pas over 3jaar een lening nu krijgen...ik heb een nieuwe woning,het is aangekleed...had het anders gewild,doordat ik bij het bkr sta...je kan geen lening krijgen niets...je kan geen kant op...dan word het leven toch iets fijner als dit zou door gaan... |
| Datum: |
20-7-2006 12:25:46 |
| Naam: |
daflaar |
| Bericht: |
Hallo,
Wie kan mij vandaag of voor morgen ochtend om 10:00 , 5000 euro lenen. Ik ben startend ondernemer en kan nergens geld lenen.
met vriendelijke groet,
mevr. Daflaar
|
| Datum: |
24-7-2006 14:53:51 |
| Naam: |
jennie hofstede |
| Bericht: |
Ik vind dat zodra je je laatste betaling doet,
bkr je er uit moet halen zo dat iedereen weer gelijke kansen heeft. Ook ik staat daar voor iets wat allang is afgelost en nu krijg ik geen lening dit is kolder. |
| Datum: |
27-7-2006 10:32:55 |
| Naam: |
hennie |
| Bericht: |
twee jaar geregistreerd is volgens mij voldoende waarom zo lang mensen kunnen ook andere reden hebben waarom het een keer verkeerd is gegaan en nu moeten deze mensen boeten |
| Datum: |
28-7-2006 0:32:25 |
| Naam: |
Chandenie R |
| Bericht: |
Ik ben het hier volkomen mee eens! Mijn verloofde heeft op z'n 18 een lening moeten afsluiten i.v.m persoonlijke omstandigheden. Bij de bank heeft een **** hem € 12.000 geleent. Hij wist de voorwaarden niet helemaal niks. Ze heeft hem voorgelogen. Nu heeft hij een BKR registratie omdat hij de lening niet tijdig kon aflossen. Vind je het gek zo'n jong ding! Nu wordt het nog wachten totdat we een huis kunnen kopen! Hij kan niet eens normaal een rekening openen. het is heel vervelend... dus ik ben het er volkomen mee eens die twee jaar! het liefst eerder! |
| Datum: |
3-8-2006 15:24:02 |
| Naam: |
ferry |
| Bericht: |
jullie hebben gelijk.
ik wil auto na halen rijbewijs maar het ken niet door die klote bkr.
terwijl alles is afgelost.
dus is afgesloten. |
| Datum: |
7-8-2006 12:20:30 |
| Naam: |
Gerda |
| Bericht: |
Ik vind dat zodra mensen de schuld hebben afgelost ze uit het BKR moeten.
Ze hebben immers geen schuld meer.
Mijn mening is dat alleen een lopende schuld moet worden genoteerd. |
| Datum: |
20-8-2006 2:12:29 |
| Naam: |
Joke |
| Bericht: |
Ik sta zelf geregistreerd bij het BKR en vind dit vervelend maar helaas heb ik dat zelf gedaan ik ben nu schulden vrij. Ik weet vijf jaar is erg lang maar ik denk dat ze dit hebben gedaan om je te beschermen om niet direct weer in de schulden te raken en je de tijd te geven aan het feit te wennen dat je weer een "normaal"leven kunt leiden. hoeveeel storten zich direct weer in de schulden??? |
| Datum: |
21-8-2006 19:54:02 |
| Naam: |
john |
| Bericht: |
hellemaal eens 4 jaar schuldvrij en nog steeds geen lening of hypotheek
eens dat je gestraft word door een fout in de verleden
maar 5 jaar is absurd 8 jaar in totaal wachten wat een BKR mensen, TBS TBS 2 jaar is genoeg, consumentenbond veel succes voor ons allemaal die dit moet mee maken |
| Datum: |
23-8-2006 21:30:02 |
| Naam: |
Sam |
| Bericht: |
ik ben het hellemaal eens weg met dat 5 jaar is veel te lang /ik hoop dat het jullie lukt.want ik sta daar ook al 3 jaar negatief terwijl ik al betaald heb. |
| Datum: |
24-8-2006 12:57:47 |
| Naam: |
celita |
| Bericht: |
door prive omstandigheden in het verleden ben ik in problemen geraakt waardoor ik soms in gebreke kwam om mijn schulden af te lossen. ik heb toen een schuldhulpbureau (SAHB) benaderd voor hulp. na een jaarlang een bedrag van zeshonderd gulden betaald te hebben kreeg ik plotseling te horen dat het bureau niet meer bestond en is toen overgenomen door een ander bureau (SCHULDENVRIJLEVEN. ik moest weer opnieuw beginnen met aflossen van mijn schulden omdat gebleken was dat de schulden niet correct betaald werden door SAHB. door deze hele situatie heb ik langer dan verwacht erover gedaan om van mijn schulden af te komen en daarom is het nu heel moeilijk om in aanmerking te komen voor een lening vanwege een negatieve registratie bij het BKR. ik ben nu gescheiden en zou graag een lening willen aanvragen voor het opknappen van mijn huis. ik heb na lang zoeken bij de gemeentijke kredietbank aangeklopt en die waren bereid om mij een bedrag van 1800 te lenen. ik was blij maar om een huis op te knappen heb je toch wel iets meer geld nodig. al mijn schulden zijn afgelost maar ik voel me zo erg uitgekleed door de schuldhulpbureaus die zogenaamd niets met elkaar te maken hadden. ik hoop echt dat het de consumentenbond lukt om de vijf jaar terug te brengen naar twee jaar want soms komt het door onmacht dat mensen in de problemen raken vooral door een scheiding of door ziekte. je wordt vijf jaar gestraft terwijl je zo graag opnieuw wil beginnen na een zware tijd en als je die kans niet krijgt dan raak je overspannen of depressief. men zegt dat geld niet gelukkig maakt, maar als je het niet hebt dan kan je ook niets doen. men moet ook niet vergeten dat mensen leren van hun fouten en daarom moeten ze de kans krijgen om opnieuw te kunnen beginnen, GEEF ZE GEWOON DIE KANS. VIJF JAAR BKR MOET WEG. ik dank u en wens u allen een mooie toekomst en ook een fijne dag toe.
dag dag |
| Datum: |
28-8-2006 21:23:55 |
| Naam: |
refos |
| Bericht: |
Beste heer/mevrouw,
Ik heb al ruim 4 jaar een vaste baan met een goed salaris daarom kom ik niet in aanmerking voor een sociale huurwoning. Ik huur nu een woning met mijn kinderen voor 1000 euro pm. Door mijn al afbetaalde bkr noteringen krijg ik geen hypotheek anders waren mijn lasten veel lager. Is er al iets meer duidelijk over de uitslag van het bkr inzake de bewaartermijn.
Met vriendelijke groet,
Monique |
| Datum: |
31-8-2006 10:23:24 |
| Naam: |
turney |
| Bericht: |
ik vindt het heel erg jammer dat mijn naam bij het bkr staat geregistreert .al jaren heb ik leningen lopen en heb altijd keurig betaalt .maar ik ben in een soort situatie belaaant geweest dat ik een maand achter ben na jaren van keurig betalen ,is er de mogelijkheid dat ik nog een lening krijg als ik die ene maand inloop .zoja wat kan ik doen om toch een lening te krijgen ,ik ben geen wanbetaler ondanks die ene maand .wie helpt mij met een goed advies en dat ik toch nog in aanmerking kan komen voor een lening al moet ik ietsje meer rente gaan betalen .
hopelijk zijn er mensen die mij de weg kunnen wijzen .in afwachting hoor ik het . |
| Datum: |
1-9-2006 18:52:58 |
| Naam: |
Ronald |
| Bericht: |
ik vind als je iets hebt afbetaald,dan moeten ze je gelijk weg schrappen,een boete van 5 jaar? BELACHELIJK,en dan vinden ze het gek,dat er steeds meer criminelen komen,ze moeten het geld toch ergens van daan toveren. |
| Datum: |
1-9-2006 18:55:44 |
| Naam: |
marijke |
| Bericht: |
Waarom moet ik nog steeds lijden ,om iets wat al 2 jaar afbetaald is.
over drie jaar heb ik het niet meer nodig,wie kan mij 10.000 euro lenen.zodat ik me leven weer kan opbouwen.
of zal ik maar een raam inslaan bij de bank? hoe word je agressief? dat maakt nederland van ons. |
| Datum: |
1-9-2006 19:04:05 |
| Naam: |
Monica |
| Bericht: |
weet je wie de grootste vijand is otto en wehkamp,
die zorgen voor deze agressie,die melden iemand al na een scheet aan.terwijl ze zelf mensen in het harnas werken met hun kredieten.
5 jaar lang geregustreed blijven,dit moet echt naar 2 jaar toe.waarom boeten voor iets wat al lang betaald is??? |
| Datum: |
1-9-2006 19:11:05 |
| Naam: |
mevr M Jorissen |
| Bericht: |
wij zijn al genoeg gestraft toen de EURO in beeld kwam.
een nieuw leven is niet meer gegunt hier in nederland.stomme regeltjes land.
de kinderen worden de dupe,want je kan helemaal niks meer,om iets wat al lang ingelost is,om daar nog 5 jaar lang op te moeten wachten.BKR dit moet echt heel snel terug naar 2 jaar.of zien jullie graag mensen lijden? waar heeft iedereen dit aan verdiend eigenlijk?
Geef de mensen de toekomst,het leven is zo voorbij. |
| Datum: |
1-9-2006 19:16:09 |
| Naam: |
mevr Jorissen |
| Bericht: |
monica marijke en ronald ,we kunnen alleen maar duimen dat het lukt? we hebben gedaan wat we konde,heb vertrouwen ,we wachten af.op het antwoord van het bkr |
| Datum: |
1-9-2006 19:30:38 |
| Naam: |
robert |
| Bericht: |
Niks 5 jaar,Niks 2 jaar,
Na afbetaling,UIT HET BESTAND!
Een moordenaar krijgt nog minder,wat is dit voor regeltjesland????????.
Nederland maakt ons kapot! |
| Datum: |
2-9-2006 10:39:13 |
| Naam: |
frans |
| Bericht: |
Zodra mensen de schuld hebben ingelost ,moeten ze vrij kunnen zijn ,notering vrij,energie word ook gemeld? straks de ziekenfonds,lekker zootje zal het worden in nederland,waar komt de agressie vandaan? UIT DEN HAAG.de agressie zal stijgen maar daar maken ze het zelf naar. |
| Datum: |
2-9-2006 13:06:49 |
| Naam: |
loes |
| Bericht: |
Weet iemand of dat het gelukt is?
is het erdoor?
kunnen we nu eindelijk ons leven weer op bouwen? |
| Datum: |
7-9-2006 14:17:28 |
| Naam: |
sandra |
| Bericht: |
Grof schandalig hoe het BKR mensen aanpakt,
De bewaartermijn van 5 jaar,waar geen verschil word gemaakt tussen schulden uit overeenkomsten die "NORMAAL worden afgelost of schulden uit overeenkomsten die "PROBLEMATISCH" dus mensen die overal ALTIJD telaat meezijn worden afgelost
zodra de betalingverplichting is voldaan en de geld vereiser een einddatum heeft vermeld bij het BKR moet die degene vrij zijn om te gaan en staan,WAAROM 5 JAAR BOETEN
JULLIE MAKEN HET LEVEN ZELF ZO DUUR MET DIE KLOTE EURO EN DIE KLOTE PRIJZEN ENERGIE ZIEKENFONDS NOEM MAAR OP
hier moet wat aan gedaan worden
of het loon moet grof verdubbeld worden. |
| Datum: |
7-9-2006 15:08:52 |
| Naam: |
Robert jansen |
| Bericht: |
PVDA wil dat het BKR van 5 naar 7 jaar gaat met tbs dwang -strafverplichting geven.
Is deze week bekend geworden. |
| Datum: |
7-9-2006 15:21:20 |
| Naam: |
Robert |
| Bericht: |
Wilt u uw stem laten horen tegen het BKR en onze motie aan de 2e kamer steunen? http://www.leningzonderbkr.net/Uw_steun_geven.361.0.html |
| Datum: |
7-9-2006 16:35:12 |
| Naam: |
De roy |
| Bericht: |
Als ik het goed begrijp ben je een wanbetaler als je je rekening niet voor een bepaalde datum betaalt zoals het aangegeven staat op de acceptgiro. Ten eerste is het zo dat je energierekening een voorschot is en de meeste mensen krijgen aan het eind van de maand hun geld. Dus de rekeningen worden aan het eind van de maand betaald. En dan ben je dus een wanbetaler? Kom nou. Het is ook zo dat er heel veel fouten worden gemaakt bij de energieleveraars. Belachelijk. |
| Datum: |
7-9-2006 16:37:13 |
| Naam: |
willem knol |
| Bericht: |
men moet zich eerst maar eens wenden tot dit kabinet met de vraag, hoe komt het dat deze mensen tot wanbetaling worden gedreven en daarna bij zichzelf te raden gaan wat men als huurcooperatie of eigenaar te doen staat naar de wet toe, want als we zo doorgaan dan staan we binnen een aantal jaren allemaal op straat met de exorbitante huren en schandalig lage salarissen voor de meeste werkende. |
| Datum: |
7-9-2006 16:43:51 |
| Naam: |
Wendy Sittard |
| Bericht: |
Belachelijk. Denken ze nu werkelijk dat mensen expres hun rekeningen niet betalen. Mensen kúnnen ze niet betalen omdat alles zoveel duurder is geworden, maar het inkomen niet of nauwelijks gestegen is. Dus, men gaat de onschuldigen nu ook nog eens extra straffen. Bah! In wat voor een land leven we? |
| Datum: |
7-9-2006 16:45:58 |
| Naam: |
Guusje Alkmaar |
| Bericht: |
Het is absurd en belachelijk.Waarom grijpt de regering niet in ? Veel mensen zijn in de problemen gekomen door o.a de EURO en de diverse prijsverhogingen.Mijn salaris is in januari ook omlaag gegaan maar mijn vaste lasten niet . Het is toch ook te zot voor woorden dat je over energiebelasting btw betaalt en ga zo maar door.En elk jaar gaan de huren omhoog zonder dat de verhuurder iets aan het huis doet.Dak kan en mag allemaal.Logisch die financiële problemen!!!!!!!Doe toch iets aan die te hoge belastingen. |
| Datum: |
7-9-2006 16:53:10 |
| Naam: |
Maan den haag |
| Bericht: |
Nederland heeft nog nooit zoveel schuldenaars gekend in de hele geschiedenis, en dan gaan we dit er even achteraan gooien?! Je huur etc. moet je betalen absoluut geen discussiepunt maar geregistreerd staan bij bkr kom op zeg dan kan krijg je de eerste 5/10 jaar niet eens een frikadel op afbetaling los. Een vriendin van me kreeg ineens vast werk aangeboden. jaja bij een incassoburo het werk is daar n.l. ver5-voudigd... hoe zou dat nou komen????!!!!! omdat het zo lekker gaat hier tegenwoordig in nederland zeker!!! |
| Datum: |
7-9-2006 16:58:25 |
| Naam: |
financieel tbs-er, leersum |
| Bericht: |
BKR is een financieel TBS dat veel mensen zeer zwaar treft. Waar criminelen na een paar maanden ''zitten'' weer vrij zijn krijgt iemand die door omstandigheden even krap heeft gezeten keihard 5 jaar financieel TBS. Doordat ik ging scheiden moest ik mijn bedrijf opdoeken en werd ik gedwongen de schuldsanering in te gaan. Levend van een minimale bijstandsuitkering heb ik mijn schuld binnen een jaar afbetaald. Inmiddels ben ik weer aan het werk en leid ik in principe een gezond financieel leven maar het afsluiten van een (hypothecaire) lening is er voorlopig niet bij. Een krediet op je rekening kun je ook vaarwel zeggen want je mag nooit meer roodstaan. Om maar niet te spreken van de wachtlijsten met mensen dien staan te popelen om dit aan den lijve te ondervinden. Tuurlijk stimuleer er nog meer om voor hun “verwaarloosbare” schuld zichzelf zo zwaar te kastijden. |
| Datum: |
7-9-2006 17:07:21 |
| Naam: |
marij |
| Bericht: |
mensen met schulden doen het niet expres het liefst leven ze zonder schulden maar de burger heeft minder te besteden. alles word duurder maar je krijgt er niets bij en daarbij hiervoor hebben ze het in den haag voor gezorgt. die moeten maar eens staan bij bkr in tiel en ik vind het schandalig het word een mafia land op deze manier help de mensen en haal het op bij de regering
fijn dat zoveel mensen mee stemmen tegen het BKR
wat Den haag ervan gemaakt heeft een land van oorlog en word alleen nog maar erger ,mensen weten uit aggressie door die TE hoge maandlasten ,niet meer normaal te functioneren.maandlasten zijn hoger dan een half maandloon,wanneer gaan die lonen omhoog met 1000 euro per maand? |
| Datum: |
7-9-2006 18:01:26 |
| Naam: |
Vincent |
| Bericht: |
Daar in den haag daar zitten de grootste rotzakken
DIE VERDIENEN TBS EN NIET VOOR 5 JAAR MAAR VOOR levenslang.en maar zeggen het gaat zo goed met NEDERLAND.
terwijl nederland in armoede leeft met die idiote regeltjes.
mensen ,gezinnen worden vermoord ,die agressie komt van den haag.nederlandse gezinnen kunnen het niet meer betalen,met die steeds hogere kosten en mindere lonen. |
| Datum: |
7-9-2006 18:39:59 |
| Naam: |
Natas |
| Bericht: |
BKR is een levenswijze waaraan je nooit went.
Gelukkig zijn er instanties die er tegen vechten.
vecht mee en geef je op. |
| Datum: |
8-9-2006 11:17:43 |
| Naam: |
Gerard Almelo |
| Bericht: |
Den haag is ons landje mooi in stukken aan het hakken,niks blijft er van over,waar is de tijd van 30 jaar geleden gebleven,toen geluk nog heel gewoon was,geen wonder dat veel nederlands naar het buitenland verhuizen,daar hou je nog eens geld over,en kan je relex leven. zonder gezondheidsproblemen en je zorgen maken over je te hoge kosten,maandelijks hoef je daar niet. |
| Datum: |
8-9-2006 19:37:29 |
| Naam: |
jan |
| Bericht: |
Een BKR-registratie kan soms tot problemen leiden bij het afsluiten van een krediet of hypotheek. schrijven ze hier boven.
Zeg maar gerust-bkr- registratie LIJD TOT PROBLEMEN en niet dat achtelijke "soms",want je kan nergens meer terecht,waardoor mensen nog meer in de schuld raken,want ze kunnen nergens geen geld meer opnemen om hun schulden af te lossen .hoe diep raakt de put dan. |
| Datum: |
8-9-2006 23:40:54 |
| Naam: |
henk Tilburg |
| Bericht: |
zal de gewone banken hier geen strop mee krijgen?
er zijn reeds vele nieuwe andere banken die u wel geld lenen met een negatief bkr |
| Datum: |
9-9-2006 18:04:04 |
| Naam: |
svoss |
| Bericht: |
wij zijn door een tussenperson van de hypotheek in de malinge genomen hij heeft de overwaarde in zijn eigen zak gestoken en wij kregen door hem een lening dus bkr wij konden die niet betalen dus ben je van je lening af dan ook van de bkr af ............... |
| Datum: |
10-9-2006 11:53:36 |
| Naam: |
rolf |
| Bericht: |
Mister Money snap jij dat nou
nederlanders mogen niet meer lenen ivb met de bkr toetsing,rood staan word onmogelijk gemaakt doordat ze alle rekeningen terug boeken met een bkr toetsing,hoe komt een normaal mens nog uit zijn schulden ? met alle hoge kosten die den haag je schenkt elke maand.
En dan zegt den haag het gaat zo goed met nederland. |
| Datum: |
11-9-2006 13:52:27 |
| Naam: |
Daro |
| Bericht: |
wie weet waneer de consumentenbond de uitslag weet? dan kunnen we met z'n allen weer financeel ademhalen!!! |
| Datum: |
12-9-2006 10:47:03 |
| Naam: |
hendrik |
| Bericht: |
door die mislijdende nieuwe banken die wel krediet/hypotheek geven met een negatief bkr,komt nederland nog verder in de problemen ,mensen worden beduveld met een hoge rente ,of ze worden besodemieterd,nederland 2006 grootste Armoede ooit,
bkr jullie stampen nederlanders de grond in. |
| Datum: |
12-9-2006 11:44:08 |
| Naam: |
mike |
| Bericht: |
Heb in mijn studentenleven een bkr regestratie gekregen A1 door de wehkamp ivm een tv op afbetaling die niet op tyd was betaald heb nu een goede baan en het krediet is al 3 jaar geleden afbetaald moet nu gedwongen door het bkr een huurhuis nemen van bijna 900 euro per maand (3 kamer woninkje) kan dus pas weer over 2 jaar in aanmerking komen voor een hypotheek DIT GAAT TOCH NERGENS OVER kan wel naar elq hypotheken maar die rekenen gelijk dik 3% meer rente dan een normale bank .bedankt bkr |
| Datum: |
12-9-2006 12:27:52 |
| Naam: |
joe |
| Bericht: |
Ik vind dat ze naar de aard van de codering moeten kijken bijvoorbeeld een simpele a codering 1 jaar na aflossen schrappen uit het register en bijvoorbeeld een dikke vette A4 notering pas na 5 jaar (fraude enz)dat lijkt me een stuk meer op zijn plaats in deze democratie Is toch belachelijk dat mensen hun hypotheek niet kunnen oversluiten omdat ze vroeger een keer een de telefoonrekening of de neckermann te laat hebben betaald? het kan de mensen honderden euro's schelen in de maand !! En mensen met een codering kunnen niet lenen enz. waardoor ze niet nog meer schulden kunnen krijgen en dus de hypotheek kunnen dragen en mensen die net een hypotheek afgesloten hebben kunnen met gemak een hoop geld lenen waardoor ze eerder in de problemen komen dan mensen met een codering die ingelost is (kunnen nix 5 jaar lang) |
| Datum: |
16-9-2006 7:18:59 |
| Naam: |
ruud |
| Bericht: |
Hypotheekrenteaftrek onder vuur
door Paul Koopman
DEN HAAG - Een forse beperking van de hypotheek- renteaftrek heeft vooral positieve gevolgen voor de Nederlandse economie. Wel worden huiseigenaren geconfronteerd met een waardevermindering van hun bezit (maximaal 14 procent) en gemiddeld 1,75 procent koopkrachtverlies.
Dat concludeert het Centraal Planbureau (CPB) in een studie naar de fiscale behandeling van de eigen woning. Volgens het CPB is de huidige subsidiëring van het eigenwoningbezit, waarmee jaarlijks 14 miljard euro is gemoeid, amper te rechtvaardigen. Het woningbezit heeft ook negatieve gevolgen. „Eigenwoningbezitters zijn minder mobiel dan huurders, waardoor de fileproblematiek wordt versterkt.“ Ook zou de renteaftrek vooral ’overconsumptie’ bevorderen.
DIT MOET ECHT OPHOUDEN NU! op huizerente bezuinigen ,zodat kinderopvang gratis word,wie met twee werkt kan ook kinderopvang betalen.
maar over een half jaar staan heel nederland tekoop.want GEEN EEN HUIS IS OP TE BRENGEN ZONDER RENTE AFTREK.
DEN HAAG FUCK YOU met die belachelijke regels. nog meer mensen in de schulden ,DAAR VRAGEN JULLIE OM.nog meer zelf moorden. |
| Datum: |
28-9-2006 17:39:54 |
| Naam: |
herman |
| Bericht: |
ook die Consumentenbond,heb je niks aan!!!
Snapt nou echt niemand in Nederland ,Dat nederland aan het KAPOT gaan is.
We worden niet meer gesteund,was Pim fortuin maar gebleven,dan was het heel anders geweest. |
| Datum: |
25-10-2006 5:12:49 |
| Naam: |
van haga |
| Bericht: |
ik heb borg gestand voor een vriendin.die heb niet weer betaald en nu hebben ik een bkr .en veel schulden .die ik heb af betaald maar de bkr blijf.en kan geen hypotheek daar krijg ,ik gek voor woorden toch |
| Datum: |
28-11-2006 20:53:26 |
| Naam: |
rrs |
| Bericht: |
Ben er helemaal mee eens. Ik heb 3 jaar geleden alles afgelost (1200 eur)en dan moet je nog vijf jaar in bkr staan. Heb een vaste baan vrouw heeft vaste baan. Die lening was niet eens voor mij, maar een familielid, hij heeft een paar keer te laat betaald en nu zit ik er mee. Ik vind dat je na je aflossing direkt uit de bkr moet worden geschreven, omdat de duur van de aflossing al heel lang kan zijn, soms vijf, zes jaar, tussen die tijd mag je ook niets lenen, behalve afwijzingen krijg je niets. Waarom dus 5 jaar, 2 jaar vind ik al lang zat, ik zou blij zijn als het zover zou zijn. |
| Datum: |
1-12-2006 2:07:09 |
| Naam: |
Ozca |
| Bericht: |
Eindelijk een droom huisje gevonden dus aanvraag ingedient via adviseur bij de bank,dus ongeveer 14 dagen afwachten kreeg ik eindelijk telefoon van de adviseur maar helaas met het nare bericht over bkr, verdomme! alang afbetaald alang toen ik schulden kreeg was ik 18!!! en opeens werkloos en dan ? wie weet het ik niet meer weetje zo,, inmiddels werk ik gewoon vaste dienst al 5 jaar nu wil ik eindelijk me eigen eerste huisje kopen en gaat het niet door omdat ik nog een codering heb staan, nog een jaar zeggen ze ik vind dit onmenselijk gewoon ik sta overal voor paal nu ik heb getekend en wel noem maar op mijn droom huis gaat zo voor me neus weg ben nu 27 en begin schijt aan te krijgen de maatschapij helpt iedereen het meest naar de klote en dit gaat Nederland ooit de kop kosten in andere europese landen over de wereld willen we nr1 van de economien zijn terwijl de mensen van eigen land naar de klote gaan financieel ! Met je zielige BKR. heb geen eens meer zin om te werken zo! |
| Datum: |
7-1-2007 23:32:29 |
| Naam: |
jarmila |
| Bericht: |
heb in het verleden ook schulden gehad en heb nu geld nodig maar krijg het nergens door die ( ) bkr en die ( ) van den haag ga maar zo door. (edited by Mister Money) |
| Datum: |
15-1-2007 21:50:14 |
| Naam: |
angela |
| Bericht: |
Ik ben het helemaal met u eens. Als blijkt dat iemand de boel weer op de rails heeft, wat is dan het probleem. Juist met het afsluiten van een hypotheek. Ze hebben dan toch ook het huis als onderpand.Mensen kunnen geen kant op als ze zo behandeld worden.Ik hoop echt dat dit nog een goed bekeken gaat worden zodat mensen sneller een nieuwe kans krijgen. |
| Datum: |
10-2-2007 12:27:45 |
| Naam: |
Angeltubby |
| Bericht: |
Beste mensen.
Blijkbaar kan je in Nederland beter iemand doodschieten dan een keer een achterstand oplopen. Na herstel van je schuld blijft de codering namelijk nog eens 5 jaar staan! Als moordenaar loop je na 3 jaar weer vrij rond en mag niemand je nog moordenaar noemen omdat je dan "gestraft"bent. Met een BKR registratie ligt dat anders, na het inlossen van je schuld krijg je nog eens 5 jaar financieel TBS!!!
Ik zelf ben 23 en heb door vreselijke omstandigheden een codering bij het BKR opgelopen. Zelfs als ik vertel WAARDOOR mijn schulden zijn onstaan (onmacht en geen moedwil) blijven de geldschieters weigeren. Mensen, ik denk dat het tijd word voor een protest actie!
|
| Datum: |
5-3-2007 10:29:14 |
| Naam: |
zo maar |
| Bericht: |
bij het aanvragen van een hypotheek kwamen wij erachter dat er bij mijn man een BKR codering stond, een bedrag van €170,- daterend uit 1997??!!!! Geen correspondentie over geweest, blijkt restant te zijn van postorderkrediet van zij ex vrouw...
Toch hebben wij direkt betaald, maar ja, die codering blijft bestaan. Normaal zouden wij een hypotheek af kunnen sluiten van bijna 4 ton, nu.. vanwege die 170,- luttele euros die al 10 jaar openstonden kunnen we slechts 250.000 en nog tegen een hogere rente ook, belachelijk. |
| Datum: |
5-3-2007 11:58:36 |
| Naam: |
robbie |
| Bericht: |
het is een goed plan wij zitten helemaal in de vernieling hebben 5000 euro nodig om schulden af te lossen wie helpt ons om ht te lenen we werken alleen maar voor de schulden maar komen er niet uit help |
| Datum: |
2-5-2007 15:34:12 |
| Naam: |
MEL |
| Bericht: |
ben zelf door omstandigheden (wel door eigen toedoen)in de schulden terecht gekomen,heb me leven weer op de rit en kom betalingsverplichtingen na.
Het is nu 3 jaar nadat ik mijn laatste afbetaling van een krediet heb gedaan.
Ik heb onlangs nog van bank proberen te veranderen en dat mocht niet baten want er stond nog een code bij de bank.
Ik vind het ronduit belachelijk dat je hier zowat als een crimineel word behandeld terwijl je al genoeg bent gestraft (na die paar jaar). |
| Datum: |
12-5-2007 17:52:04 |
| Naam: |
JACK |
| Bericht: |
door echtscheiding heb een een bkr codering, daar naar lang beraad eidelijk beslist werd wie wat moest betalen was er al een incassoburo mee bezig, heb in november 2005 de laatste betaling gedaan aan mijn schuld en ben nu geheel schuldenvrij met een netto inkomen van tocht ruim 2830.- euro, maar kan dus nergens lenen omdat de abn/amro geen herstelcode geeft aan het bkr.
ik ben nu al regelmatig werkelijk benadeeld en zal mijn huisje ook niet kunnen kopen tegen een normale rente
ik heb bewezen ruim 12 jaar goed bezig te zijn maar help mij met de aanvraag van en lening niet ook al geef ik aan een onderpand van meer dan 30.000.- euro te willen geven, krijg ik geen 10.000.-
misschien kan iemand mij vertellen of er een mogelijkheid is abn/amro via gerechtelijke weg een herstelcode af te laten geven
wens iedereen sterkte en veel succes in de strijd tegen het vaak onterecht afgewezen te worden. |
| Datum: |
4-7-2007 19:31:23 |
| Naam: |
kori |
| Bericht: |
ze laten je niet dood gaan en ook niet leven.. met die idioten regels |
| Datum: |
17-7-2007 16:05:30 |
| Naam: |
mark |
| Bericht: |
Beste mensen wordt a.u.b eens wakker allemaal!De maffia regeert dat is toch overduidelijk?Minister zalm heeft nu een top functie bij d.s.b.bank weet u allemaal wel,van lenen.nl en becam en het hele oplichterszooitje!De hele wereld draait om de duit en om de fluit! |
| Datum: |
10-8-2007 14:05:54 |
| Naam: |
thea |
| Bericht: |
ik ben er het ook helemaal mee eens gewoon 2 jaar en niet langer |
| Datum: |
11-8-2007 14:04:09 |
| Naam: |
Tim |
| Bericht: |
Deze meneer verdient jaarlijks rond de 185000 euries. Ik heb geen lening nodig, maar kan door een BKR registratie(welk inmiddels al lang afbetaald is) niet eens een nieuwe rekening openen bij mijn huidige bank. Daarnaast loop ik met duizenden euro's in mijn zak als ik, voor mijn werk naar het buitenland moet, omdat ik geen creditcard kan krijgen. Deze ellende allemaal dus met 185000 per jaar aan inkomsten en 0 euro schuld aan wie dan ook, maar wel met een 4 jaar oude A'tje bij de BKR! Ongelofelijk!! |
| Datum: |
11-9-2007 11:55:33 |
| Naam: |
VJS |
| Bericht: |
Ik ben van Belgie nr Nederland komen wonen begin dit jaar en heb een gsm abonnement afgesloten bij T-mobile. Omdat ik nog aan het 'pendelen' was tussen de 2 landen heb ik op een of andere manier een faktuur ontlopen van T-mobile. Dus... rekening te laat betaald. Oke, is mijn fout! Had maar beter moeten regelen en/of ordenen. Maar om iemand dan gelijk op die BKR te zetten voor 5 jaar!?! Heb niets geen lening, geen schulden. Een goed betaalde job...en kon geen lening aan gaan voor een huis!! Er zijn podverdorie mensen die leningen hebben voor alles, tv, auto, weet ik wat allemaal..Ik vind dat ze eerst eens naar de achtergrond van betreffende persoon mogen kijken voor ze iemand die een keer te laat betaald heeft gelijk 5 jaar op zo een BKR lijst zetten!! Welkom in Nederland!! |
| Datum: |
12-9-2007 13:46:20 |
| Naam: |
jenny |
| Bericht: |
wij hebben heel hard een andere auto nodig in verband met mijn mans werk.
bkr werkt, eens een dief altijd een dief. schande. |
| Datum: |
4-10-2007 0:39:27 |
| Naam: |
neukhetkabinet |
| Bericht: |
wij burgers mogen geen schulden maken, maar de regering mag het wel. EN aflossen laten ze aan ons burgers over door de belastingen weer te verhogen. Stelletje kankerhomos |
| Datum: |
25-10-2007 22:27:37 |
| Naam: |
lardam |
| Bericht: |
Ik zal wel blij zijn,voor onterecht codering moet ik 5jaar voor een lening wachten,ik heb een vast baan en mijn jaar bruto loon is E26000.Maar toch kreeg ik `t niet. |
| Datum: |
23-3-2008 19:54:16 |
| Naam: |
kiristina |
| Bericht: |
wie kan mij helpen ik heb zelf pas een bkrcod. gekregen doordat ik onterecht behandeld door een van postbankmedewerker ik had hem zo op z'n nr gegeven dat die me echt bedreigd en het echt heeft doorgegeven.maar ik heb echt geld nodig mijn vriendin is ziek er is kanker geconstateerd en ik moet bij haar zijn en helpen met medische ingreep het geld heb ik niet dit is een serieuze oproep wie kan me 5000,-lenen ik heb vanaf jan.gezocht naar fin.hulp en krijg geen hulp van geen een bank |
| Datum: |
6-4-2008 17:32:23 |
| Naam: |
beetje |
| Bericht: |
dat is algemeen bekend dat doen ze bij de banken of je er een lening hebt of niet ze coderen je gewoon ze worden toch niet gecontrelleerd ze kunnen je maken en breken
En het heeft helemaal geen zin om er achter aan te gaan bij de geschillen commissies ze hebben een hele gtote versnipperraar en daar kom je in.
wacht rustig 5 jaar dab heb je het meeste verdient.
Ik ben 2 maal gecodeerd zonder het te weten zelfs mijn notaris die de bewijzen in handen heeft dat het onterecht is ze doen er niets mee.
Ik moet nog 2 jaar en wacht wel af |
| Datum: |
12-8-2008 13:26:41 |
| Naam: |
indy |
| Bericht: |
Hoi nou is allemaal wel idoot,vroeger had ik een goede naam ,maar helaas er kwam een scheiding ,daardoor kwam ik in de wnsp terecht en mijn ex had ook nog eens zowat alle spullen,toen ik weer een schone lei had wou ik graag weer een klein autotje en wat dingen in huis want ja had haast niks meer ,kreeg nergens een lening door die registratie en nu heb ik dus een creditcard die op mijn mams naam staat en waar ik alles weer van gekocht heb,wel idoot het gaat van mijn mams rekening af(aflossing) en ik maak het bedrag keurig weer op haar rekening over en dat doe ik al meer dan 3 jaar ,dus een betrouwbare betaler ben ik ,maar helaas een bank wil niks met een negatieve regestratie ,je kan dus alleen maar op iemand anders naam een lening of creditcard vragen ,maar je moet zelf wel een betrouwbaar iemand zijn |
| Datum: |
29-8-2008 12:29:40 |
| Naam: |
bkr no tering? |
| Bericht: |
Menzen... koop hier geen huizen. buitenland is veel goedkoper en mooier. Hier zijn ze net hetzelfde als gevangenissen huizen en erg duur ook. Zonde voor je geld en problemen. Het is maar een soort mode, en daarna veranderen ze de wetten.
Mvg |
| Datum: |
26-9-2008 13:15:14 |
| Naam: |
lachertje |
| Bericht: |
ben door toedoen van mijn moeder aan een bkr code gekomen heb nu zelf kindertjes een man en wil graag een huis kopen nu ben ik er nov. vanaf en dan roepen de banken nog ja mevr. moet U dat mar afwachten ik wordt er gek van heb bewijs dat het niet mijn schuld is maar ja je wordt hier van het kastje naar de muur gestuurt mijn huis die we hadden gezien kunnen we vaarwel zeggen het was een toplocatie waar we goed kunnen settelen met de kids.
BKR weg ermee ik sta er al vanaf mn 18de ben nu 26 en en moet nog 2 maand wachten ben al 3 jaar aan het proberen |
| Datum: |
12-10-2008 14:32:52 |
| Naam: |
je zus |
| Bericht: |
komt nix van terecht wil het wel geloven maar geloof het niet, ik ben hun sprookjes zat, |
| Datum: |
13-10-2008 9:51:18 |
| Naam: |
tiny volders |
| Bericht: |
dit word ook echjt eens tijd hoor!
als mensen hun best doen om hun schulden af te betalen, horen ze niet nog eens gestraft te worden met een 5 jaar durende registratie!
mijn zoon, krijgt geen hypotheek van de grond, enkele jaren geleden, moest hij omdat hij geen werk kon krijgen, zijn betalingen soms even later voldoen, hierdoor kwam hij in de lijst van wanbetalers terecht! inmiddels heeft hij een baan, is getrouwd, en geen schulden terwijl hij keurif zijn maandelijkse lasten kan betalen, maar een hypotheek...ho maar BKR dwarsboomt hun plannen, |
| Datum: |
1-12-2008 15:53:39 |
| Naam: |
Janelle |
| Bericht: |
De kredietproblemen ontstaan bij de verstrekkers. Indien er problemen ontstaan, worden de kredietnemers ongenadig gestraft. Die houding moet aangepakt worden. Je kunt onmogelijk alle kredietnemers en hun betreffende situaties over een kam scheren. Elke situatie moet individueel bekenen en beoordeeld worden. En de big brother praktijken nog meer uitbreiden, maakt het leven in Nederland nog minder aangenaam dan het al is. |
| Datum: |
18-11-2009 16:34:40 |
| Naam: |
r zondervan |
| Bericht: |
Dit zou geweldig zijn,ik heb door een ex schulden opgelopen en hier behoorlijk voor moeten boeten.Sta nu 4 jaar in geschreven en moet nog een jaar wachten voor ik een huis kan kopen,zwaar crimineel gedrag is dit zoals je behandelt word. |
| Datum: |
26-12-2009 22:12:48 |
| Naam: |
jan |
| Bericht: |
De consumentenbond heeft dit 4 jaar geleden geschreven, door de kredietcrisis zitten nu meer mensen dan ooit in de problemen, dus nu is het de tijd om eens spijkers met koppen te slaan, BKR terug naar 2 of liever 1 jaar!
Je krijgt nog minder straf als je een bank overvalt (en daar krijg je ook geen BKR notering voor).
|
| Datum: |
3-1-2010 13:15:35 |
| Naam: |
Robbie |
| Bericht: |
Ik koop een 2e huis in Tsjechie, betaal de helft € 50.000 maar wanneer de bank de andere afgesproken helft moet betalen zijn ze ineens niet thuis door een overname van Fortis. Ik kon kiezen of de aanbetaalde € 50.000,- kwijtraken, of alles uit mijn bedrijf en prive trekken om toch te kunnen betalen. Ik heb voor het laatste gekozen met als gevolg dat ik te laat was met betalen van vele rekeningen en dat dezelfde bank mij een registratie heeft gegeven bij het bkr voor een 3 maanden hypotheek achterstand op mijn Nederlandse huis. Ik ben allang zelf uit de problemen gekomen, ik heb mijn zelf gered door een illegale hennepkwekerijtje op te zetten om mijn schulden af te betalen. Mijn Nederlandse huis is nagenoeg afgelost, mijn (export)bedrijfje draait op volle toeren en ongeveer € 70.000 per jaar winst. Mijn Tsjechiese huis is schuld vrij en getaxeerd op € 300.000,- maar een investerings lening om de noodzakelijke productie op te schroeven of zelfs maar € 5,- voor een paar hamburgers kan ik niet lenen voor de komende 4 jaar. Ik ben toen zelfs bijna het vermogen kwijt geraakt om nog mobiel te kunnen bellen omdat je daar tegenwoordig ook nog naar 5 weken te laat van betalen een registratie van krijgt. Als ik geen kinderen had hier in Nederland dan was ik allang voorgoed gaan wonen in Tsjechie... Ik betaal daar maar € 40,- per maand aan stroom tegen € 310,- hier in Nederland terwijl het verbruik nagenoeg gelijk ligt. Het word tijd dat de CDA maffia met al hun extra comissies in allerlei stichtingen end.. |
| Datum: |
28-1-2010 13:35:50 |
| Naam: |
beckers |
| Bericht: |
ben ik helemaal met jullie eens werken dag en nacht kunnen niks meer moeten daarom 5 jaar w8 grof schandalig |
| Datum: |
17-5-2010 17:52:03 |
| Naam: |
manuela |
| Bericht: |
ben het er ook helemaal mee eens dat het terug geschroefr moet worden naar 2 jaar ben inmiddels al 5 jaar alles aan het afbetalen door problemen uit een vorige relatie wil nu een nieuw bestaan opbouwen maar dat gaat niet omdat ik sta geregistreerd ben dus bu 10 jaar van me leven kwijt door dit |
| Datum: |
11-6-2010 20:02:19 |
| Naam: |
Anti BKR |
| Bericht: |
BKR gewoon weg ermee, gelijk maken met de grond, onzin allemaal boeven, want de oplichters worden er rijker van, BKR slaat nergens op, wie is nu wel een wanbetaler, iedereen die een gsm heeft, BKR maakt criminaliteit groter, BKR is nu de grootste maatschappelijke probleem, weg met die hele BKR, afsluiten, oplichters zijn die BKR, geen financiering met bedrijven die BKR toetsen, mensen moeten allemaal een kans hebben, 1 jaar of 5 jaar slaat nergens op, waar blijft de vrijheid.
In het oosten heb je heel veel aanslagen, als er 1 in Nederland moet komen, ik zou niet weten waar. BKR maakt meer gezinnen kapot en vernietigd meer dan we weten. door bkr, geen enkele financiering mogelijk geen auto dus ook geen werk in ploegen 80 km van huis, bkr dus geen nieuwe huis kopen, bkr dus geen nieuwe rekening bij ons, bkr......ga zo maar door. Dit is nederland met veel vrijheid, daarom ben ik anti BKR |
| Datum: |
16-10-2010 19:47:07 |
| Naam: |
s.verbeek |
| Bericht: |
Helaas het is nu 2010 en er is nog steeds niets veranderd bij het BKR! |
| Datum: |
22-11-2010 19:41:03 |
| Naam: |
m de boer |
| Bericht: |
ben het geheel met u eens heb 3 jr wsnp achter de rug en blijkt nog steeds alle schulden te staan ondanks schone lei verklaring bij bkr heb hierdoor met mijn stichting en prive behoorlijke problemen |
| Datum: |
4-4-2011 15:24:33 |
| Naam: |
kolman-hesseling |
| Bericht: |
klootezooi de bkr heb je problemen met jestiefkinderen3maand hebben ze loonbaslag laten leggen voor alimaentatie terwijl ze werkte2 jaar lang gezeik door het gezeik geld problemen gekregen door zijn toedoen 2 corderingen erbij wij kunnen niet meer lenen achterlijk toch door een ander nog nooit problemen gehad kutzooi |
| Datum: |
6-6-2011 12:27:47 |
| Naam: |
jack |
| Bericht: |
wie oh wie heeft BKR (beroerd klote register ) uitgevonden De regering en die maakt dus nu uit wie wel mag lenen en dus ook kopen , en wie niet , omdat je ooit ergens iets geleend hebt kun je nu niets meer lenen ook al is het zoveel jaar geleden . de ministers hebben daar geen last van met dat salaris maar het gewone volk wel ,en wij laten het allemaal maar toe ik vind dat we massaal moeten protesteren en ons niet meer als een stel schapen moeten laten behandelen , neem een voorbeeld aan omliggende landen .vinden ze het gek dat er meer agressie komt ,maar daar vragen ze zelf om.
groet een gedupeerde BKRer |

Lees ook de volgende gerelateerde artikelen:
Lenen met BKR-code
Alles over het Bureau Krediet Registratie
Problemen met lenen door BKR?
BKR-code: hoe kom je er vanaf?
|
|
|
 |
Direct weten wat u kunt lenen? In vier eenvoudige stappen vraagt u online een vrijblijvende offerte aan. Profiteer nu van de scherpe rente bij het doorlopend krediet van Ribank Direct. Let op! Geld lenen kost geld! Lees verder |
 |
Welke lening past bij u? Als u een lening afsluit wilt u geen onnodig risico lopen. Kies daarom met de hulp van de Online Leencoach een lening die bij u past. Ga naar de Online Leencoach. Lees verder |
|