Over Mister Money | Contact
Home  
Vergelijken
- Spaarrente
- Hypotheekrente
- Geld lenen
- Creditcard
- Betaalrekeningen
Nieuws
- Belasting
- Verzekeren
- Hypotheken
- Sparen
- Lenen
- Pensioen
- Beleggen

Financiële producten voor de vrouw

Auteur: Anneke Ranzato (mijngeld.blog.nl) Woensdag 3 december 2008
Zijn vrouwen bijzonder? Dat is makkelijk te beantwoorden: natuurlijk zijn we dat! Als vrouw kan ik moeilijk iets anders zeggen. Zijn we bijzonderder dan mannen? Die vraag levert leuke discussies op maar komt zelden tot een unaniem antwoord. Zijn vrouwen anders dan mannen? Ja, op talloze punten zijn er duidelijk te onderscheiden verschillen tussen mannen en vrouwen. Mars en Venus, dat zegt genoeg.

Vrouwen als doelgroep
Marketeers kennen die verschillen tussen mannen en vrouwen natuurlijk ook. Ze spelen daar graag op in bij het bepalen van reclamecampagnes. Producten die specifiek voor vrouwen bedoeld zijn worden op een hele andere manier aan de man – pardon, vrouw – gebracht dan echte mannenspullen. Dat is logisch: je moet de ontvanger aanspreken met je boodschap, dus waarom zou je daarbij geen gebruik maken van de verschillen tussen mannen en vrouwen.

Financiële producten
Op Mister Money draait het niet om make-up en vishengels. Hier gaat het om financiële zaken: sparen, lenen, hypotheken, beleggen, verzekeren. Zijn financiële zaken voor vrouwen anders dan voor mannen? Een lening is een lening, een spaarrekening een spaarrekening. Geen verschil of degene die het product afsluit van het mannelijke of van het vrouwelijke geslacht is. Zou je denken.

Vrouwenverzekeraars
Toch zie je de laatste tijd opeens een aantal specifieke vrouwenverzekeraars op de markt komen. Eerst kwam Onna-onna op het podium en recent ook Queens. Met in eerste instantie alleen autoverzekeringen, specifiek bestemd voor vrouwen. Met dingen als een handtasdekking en een speciale deal met QuickFit om je oliepeil te laten controleren.

Is dat nou zinvol – zo’n specifieke vrouwenverzekering? Waarschijnlijk heeft het meer met marketing te maken dan met verzekeren. De speciale ‘vrouwelijke dekkingen’ zijn bedoeld om vrouwen aan te spreken op hun gevoel en ze op die manier te verleiden tot het afsluiten van de verzekering. De concurrentie op de markt van autoverzekeringen is moordend en verzekeraars zoeken naar manieren om op een andere manier klanten te winnen dan met een lage premie. Met zo’n speciale doelgroepverzekering is de prijs opeens geen issue meer, er wordt in de reclames ook niets over gezegd. En als een man die verzekering wil afsluiten vindt de vrouwenverzekeraar dat heus ook prima.

Stem / voeg toe:

nujij.nl ekudos msn-reporter  delecious.com digg google 



Lees ook de volgende gerelateerde artikelen:
Ben jij wel goed verzekerd?
Ben jij wel goed verzekerd?
Verlaging zorgpremie niet zeker
Zorgpremies lager door winst zorgverzekeraars
Verzekeraars steeds beter in ontdekken verzekeringsfraude

Overige relevante mogelijkheden op Mister Money:
  • Mister Money Nieuwsbrief
  • RSS Feed van Mister Money
  • Overzicht opstal, woonhuis en inboedelverzekering
  • Vind hier uw reis verzekering
  • Gouden handdruk
  • Uitleg uitvaart en overlijdensrisico verzekeringen
  • Verzekeren, info diverse vormen
  •       Autoverzekering
          Bromfietsverzekering
          Oldtimerverzekering
          Caravanverzekering
          Levensverzekering
    Mister Money, getipt als beste vergelijkingssite voor zorg o.a. basisverzekering ziektekosten en de aanvullende ziektekostenverzekering!

    Zoeken:
    Vergelijken:
    Berekenen:
    Altijd het actuele financiële nieuws en rentes aangaande sparen, lenen, hypotheekrentes etc.?
    Ja, hou mij op de hoogte.
     
    Heb je op dit moment een lening?
    Ja Nee Weet ik niet